درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس ۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه در راه تبریز + فیلم هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید بیانیه وزارت امور خارجه درباره حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر شد تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور رصد لحظه به لحظه پهپاد آکینجی در جستجوی هلی‌کوپتر رئیس جمهور + لینک آنلاین جهاد اسلامی: با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور
سرخط خبرها

آمادگی ناتو برای مقابله با روسیه در قطب شمال

  • کد خبر: ۲۱۶۷۹۷
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
آمادگی ناتو برای مقابله با روسیه در قطب شمال
با شروع بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد، این ائتلاف نظامی به دنبال کسب آمادگی برای مقابله با روسیه در قطب شمال است.

به گزارش شهرآرانیوز، ناتو یک رزمایش چهار ماهه با نام «مدافع استوار» برگزار کرده که بزرگترین تمرین نظامی این ائتلاف به رهبری آمریکا از زمان جنگ سرد است.  

به عنوان بخشی از این رزمایش یک حمله شبیه‌سازی شده به قلمرو ناتو در اقیانوس اطلس شمالی انجام گرفت.

قایق‌های جنگی سوئدی، نیرو‌های چترباز ایتالیایی و تفنگداران فرانسوی در قسمت‌های مختلف این رزمایش حاضر شدند.

پیام این تمرین نظامی واضح بود؛  ناتو پس از گذشت دو سال از جنگ اوکراین آماده حفاظت از خود در مواجهه با روسیه است.

هفته گذشته این ائتلاف نظامی با تبدیل شدن سوئد به سی و دومین عضوش درست یک سال پس از پیوستن فنلاند به آن، بزرگ‌تر از قبل شد.

پل جانسون وزیر دفاع سوئد پس از نظارت بر تانک‌های کشورش هنگام مشارکت در این رزمایش در مرز فنلاند- نروژ، به خبرگزاری فرانسه گفت: ما نشان می‌دهیم که آماده دفاع از سرزمین‌های خود هستیم و این خیلی مهم است چرا که قابلیت‌های خود را با همکاری یکدیگر تقویت می‌کنیم.

در حالی که تعداد نیرو‌های مسکو پس از تلفات سنگین در اوکراین کاهش یافتند، روسیه اقتصاد خود را به حالت جنگی تغییر داده است. در همین حال، متحدان غربی کی‌یف برای افزایش تولید تسلیحات مهم تلاش کرده‌اند، اما حمایت از اوکراین متزلزل شده است.

ایریک کریستوفرسن وزیر دفاع نروژ گفت که شمار نیرو‌های روسیه مستقر در نزدیکی مرز درست یک پنجم تعداد نیرو‌های مسکو قبل از شروع جنگ در سال ۲۰۲۲ است.

یک منطقه مهم رقابت با روسیه، منطقه اقیانوس اطلس شمالی است که رزمایش در آنجا برگزار می‌شود.

درحالیکه ذوب یخ‌ها بر اثر گرمایش زمین مسیر‌های کشتیرانی حیاتی را ایجاد‌ می‌کند، روسیه قابلیت‌های خود را در این منطقه افزایش داده است.

در حال حاضر با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو، ۷ کشور از ۸ کشور حوزه در این ائتلاف هستند و متحدان می‌گویند آنها به طور فزاینده با مسکو در این منطقه مهم رقابت می‌کنند.

آنتی هاکانن وزیر دفاع فنلاند اعلام کرد: قطب شمال در حال تبدیل شدن به منطقه راهبردی است و به همین دلیل است که روسیه زیاد در اینجا سرمایه گذاری می‌کند و چین نیز گوشه چشمی به این منطقه دارد.

آزمایش نیرو‌ها و سخت‌افزار‌های ناتو در شرایط طاقت فرسای قطب شمال و در تمرین‌ها با اعضای نوردیک برای تبادل تجارب است.

رزمایش «مدافع استوار» که شامل کشتی‌های جنگی ارسالی از سوی آمریکا است، پس از آن اتفاق می‌افتد که ترامپ به صورت بنیادی وجود ناتو را زیر سوال برده بود.

رئیس جمهوری سابق آمریکا که رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، ماه گذشته هشدار داد که او روسیه را برای حمله به اعضای ناتو ترغیب خواهد کرد و تعهدات مالی به این ائتلاف را بر آورده نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->